Uneori ieftin inseamna prost

         Ca multe dintre voi am sarit fericita sa imi cumpar spray-ul termoprotector de la Syoss, produs la pret avantajos, in cantitate mare. Nu am mai stat sa ma gandesc la faptul ca toate tipele la care am fost sa ma tund mi-au spus ca sunt scumpe toate produsele de genul asta si ca ele nu stiu decat de Kallos ca ar fi mai ieftin, insa nu imi recomanda pentru ca nu e bun.
      
       Toate bune si frumoase, l-am folosit timp indelungat, am terminat un tub intreg, l-am luat si pe al doilea fericita ca parul meu nu o sa mai sufere la fel de mult din cauza expunerii la placa. Pe parul uscat era un chin sa il folosesti asa ca il aplicam pe parul ud, dupa ce ma clateam de balsam (tot de la Syoss). 


    Dupa un timp, am inceput sa observ  ca am parul foarte uscat dupa ce il intind cu placa, lucru normal, doar il expui la caldura excesiva. Numai ca era un altfel de uscat, un uscat incalcit si un efect de matura, parul meu parea agasat complet. Totusi un produs care protejeaza parul de astfel de excese ar fi trebuit sa aiba efectul invers, chiar daca nu aveam asteptari enorme de la un produs ieftin si mult. Am pus insa efectul de uscare excesiva pe seama balsamului, fiind prima oara cand foloseam balsam.


     M-am dezmeticit insa ca tocmai produsul care trebuia sa ma ajute imi provoca neplaceri cand intre cele doua tuburi de spray am avut o pauza de o saptamana de la spray. Asa ca l-am cumparat si a 2a oara si l-am testat si ce sa vezi, dragul de el imi usca parul. Apoi, dupa ce am vazut un video de la o bloggerita despre cum a renuntat la Syoss imediat cum a vazut ca avea alcool printre ingredientele principale, am inceput sa investighez.




dati click pe ea ca sa vedeti mai bine















Alcoolul din cosmetice este de doua feluri : Short-chain si Fatty.
       
       Cel din categoria Short Chain ( ethanol, SD alcohol, SD alcohol 40, Alcohol denat, Propanol, Propyl alcohol and Isopropyl alcohol)se evapora rapid datorita greutatii lor moleculare mici si sunt utilizate de multe ori ca aditivi, pentru a scadea timpul de uscare al parului. Ceea ce inseamna ca mare parte din uleiurile din par sunt curatate, uscand astfel scalpul. Lotiunile astringente folosesc ingredientul asta tocmai pentru curatarea sebumului de pe fata.


      Alcoolul din categoria Fatty ( Lauryl alcohol, Cetyl alcohol, Myristyl alcohol, Stearyl alcohol, Cetearyl alcohol and Behenyl alcohol) este de obicei derivat din surse naturale si are de la 12C (carbon) pe molecule. Numarul mare de carbon face ca celulele sa fie mai uleioase si astfel sa fie folosite ca emoliente in produse cosmetice. Da senzatia de catifelare a parului. Folosite in exces, impreuna cu sebumul natural al parului poate crea o pelicula lipicioasa care da aspectul unsuros al parului.


    Spray-ul termoprotector de la Syoss contine Alcool Denaturat, din categoria celor care usuca parul. Pai stai putin, adica imi aplic pe par un produs in plus care imi distruge parul inainte sa il usuc si sa il ard cu placa???? Tin sa precizez ca eu am parul gras, deci pana si in conditiile astea mi-a atacat parul.


   Alcoolul denaturat se foloseste ca :



     
      


      
   

Etichete: