Despre metabolism si arderi

    
     Sunt multe articole pe net despre diete si despre alimentatie, ce trebuie sa faci, ce nu trebuie sa mananci si asa mai departe. Am vazut si foarte multe fete din blogosfera care promoveaza un stil de viata sanatos.

   De curand ma confrunt si eu cu problema cresterii in greutate, motiv pentru care am decis sa iau atitudine si sa imi schimb complet stilul de viata. Din pacate nu toti ne putem permite aceleasi placeri culinare si excese fara a se vedea rezultatele exterioare. Mi-as fi dorit sincer sa nu trebuiasca sa fiu atenta la fiecare aliment, la metodele de gatit, sau sa renunt definitiv la unele. Dar asta e, trebuie sa tragi linie si sa decizi daca aspectul tau exterior conteaza mai mult ca un moment de placere cauzat de o portie de cartofi prajiti sau o ciocolata cu alune. Nu este in nici un caz vorba de superficialitate, cred ca toti ne dorim sa aratam cat mai bine si sa ne simtim bine in pielea noastra si, de ce sa nu recunoastem, sa fim vazuti la fel de bine de altii.

   Nu spun ca ar trebui sa tineti cont de parerea fiecarei persoane cu care nu aveti nicio treaba, sau sa va schimbati pentru placerea altora, nu o sa consider niciodata ca un om poate fi judecat dupa cum arata in detrimentul sufletului sau. Insa stiti si voi la fel de bine ca mine ce inseamna rautatea oamenilor. Cum proiecteaza asupra altora negativitate gratuita si, fie ca vrei sau nu, cateodata e imposibil sa nu te lasi afectat.

     Va doresc din suflet sa va simtiti bine in pielea voastra si sa nu lasati niciodata vreo problema sa va afecteze. Viata e frumoasa, o traim doar o data.

     Revenind la subiectul acestei lungi postari. Vreau sa precizez niste lucruri din start :

      Unul din cele mai importante lucruri de care ar trebui sa tinem cont este metabolismul propriu. Fiecare are ritmul sau de procesare a alimentelor, de ardere a caloriilor, de slabit sau de digerare.

     Metabolismul este format din totalitatea proceselor de ardere din organism, si el depinde in mare masura de ceea ce mancam, dar si de activitatile zilnice.

    Procesul este urmatorul : noi mancam => corpul nostru incepe procesul de digestie ( transformarea alimentelor in energie). O parte din ce mancam este folosit pentru a obtine energie prin ardere iar restul se transforma in depozite de grasime.  Metabolismul rapid are arderi mai mari si depozite mici de grasime, iar metabolismul incet va depozita mai multa grasime si va avea arderi mai reduse.

   Metabolismul unei persoane este determinat de anumiti factori : 
     
      Greutatea unei persoane nu se modifica de la o zi la alta si in nici un caz nu ramane constanta dupa o dieta. Metabolismul are o "memorie" proprie. Instructorul meu de fitness mi-a spus o data ca trebuie sa pastrezi o greutate constanta cel putin trei luni pentru ca organismul tau sa nu revina la greutatea anterioara.

    De ce dietele nu functioneaza ? E simplu...organismul nostru este ca o cocoasa de camila. Stocheaza, stocheaza si stocheaza, iar in momente de austeritate isi dozeaza cantitatea de energie, scazand astfel metabolismul. Metabolism scazut => arderi mici. Cu cat ii dam mai putina mancare cu atat va scade necesarul de consum iar efectul nu va fi decat unul de lipsa de vlaga si foame.

     Bineinteles ca dietele au de multe ori si rezultate. Asta se intampla in cazurile fericite in care nu se revine la obiceiurile vechi si  la alimentele nesanatoase. De cele mai multe ori se intampla insa invers si efectul de yoyo se instaleaza imediat.
   
    Eu sunt exemplul viu... dupa o dieta de 500 de calorii pe zi am trecut la una de  1500-1800 pe zi si m-am ingrasat cu 10 kg fata de greutatea initiala.

     Sfatul tuturor nutritionistilor si a expertilor este sa mananci alimente bogate in proteine sau fibre, pentru a stimula metabolismul si a pierde kilograme mult mai usor. Organismul nostru consuma mai multa energie pentru a digera proteinele, decat in cazul carbohidratilor sau al grasimilor. Cu alte cuvinte, cei care iau o masa bogata in proteine vor consuma de doua ori mai multe calorii in urmatoarele ore dupa ce au terminat de mancat decat cei care au luat o masa bogata in carbohidrati.

     Asta nu inseamna sa excludem carbohidratii in totalitate. Stiti foarte bine ca e nevoie de cate putin din fiecare pentru a avea o alimentatie sanatoasa si normala.
     Motivul pentru care sportul este un ingredient esential in scaparea de kilogramele in plus este acela ca exercitiul fizic poate creste arderile cu pana la de 50 de ori mai mult fata de normal, in numai cateva secunde.

    Exercitiile aerobice sunt cele mai bune pentru scaderea greutatii insa aveti mare grija pentru ca acestea ard si masa musculara, lucru ce duce la o scadere a metabolismului. Nu stiu daca vi s-a intamplat vreodata sa ajungeti intr-un punct in care, pur si simplu, oricat sport ati fi facut, v-a fost foarte dificil sa scapati de ultimele doua trei kg in plus. Asa ca, cel mai bine e sa combinati aerobicul cu exercitiile de intarire a masei musculare. 

     In perioada in care ma duceam la sala aveam urmatorul program : alergat pe banda/ eliptica 30-45 de minute, intre 5-10 seturi de mers in fandare dintr-o parte in alta a salii, 5-10 seturi de exercitii pentru brate, pentru spate si abdomen, genoflexiuni. Toate acestea erau combinate in functie de cum considera instructorul. Nu pot sa va spun decat ca am slabit cat am vrut si am dezvoltat o masa musculara foarte frumoasa si armonioasa.

    Evident schimbarile din viata mea din ultimul an si-au spus cuvantul si ma simt nevoita sa o iau de la capat.

     Vreau sa va spun ca nu e nevoie sa va feriti de combinatia asta.. mancat sanatos si facut sport. Este singurul lucru care are intr-adevar efect asupra corpului vostru, un efect frumos si benefic si de durata. Nu trebuie sa renuntati la alimentele care va plac, doar sa scadeti cantitatea si sa le comsumti mai rar, in cazul in care acestea sunt bombe calorice. Un cub de ciocolata,  o felie mica de cascaval, o bucata de carne de porc cat palma, un pahar de vin pe saptamana, un suc mic cand iesiti in oras cu prietenii ( preferabil nu zilnic :)) ) samd.

     Cat despre alimentatie gasiti foarte multe informatii pe internet si foarte multe carti pe piata. Eu va recomand cartile Mihaelei Bilic, pentru mine au fost informative si deschizatoare de cai. Tot pe internet gasiti valoarea calorica a aproape oricarui aliment, nu exista nici o scuza pentru a nu va feri de bombele calorice din alimentatia zilnica. Singurul lucru dificil de facut este dezvatatul. Eu am ramas socata de faptul ca un sendvis cu mezeluri poate ajunge la egalitate cu o portie de piept de pui cu legume.

      Sper ca v-a fost cat de cat de folos articolul si ca nu a fost prea lung si plictisitor.

      Pentru orice intrebare ma gasiti la redmakeupspot@gmail.com.

     Va pup >:D<
    

Etichete: