Vacante de vis - Corfu Partea I


   Anul acesta am avut ca destinatie de vacanta Grecia si am ales insula Corfu. Din start va spun ca m-am indragostit de ea, desi micuta, e plina de vegetatie, relief spectaculos, panorame minunate si in general o atmosfera placuta de relaxare.
   Ca si locatie am stat in Nissaki, un satuc/statiune din partea de nord est. Daca vreti mai multe informatii despre el le puteti gasi aici si oriunde pe internet. Hotelul se numeste Nissaki Beach Hotel, despre care am numai lucruri pozitive de spus.
    O sa incerc sa fiu succinta pentru ca as putea scrie o postare kilometrica. Ne-am dus acolo cu minimum de investigatii in prelabil gandindu-ne ca vedem la fata locului daca lenevim pisiceste sau vizitam imprejurimile. Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ ne-am trezit ca singurul mod in care putem vedea ceva este sa inchiriem o masina, hotelul aflandu-se intr-o zona retrasa fara prea mult acces la "civilizatie" in afara de un autobuz care venea din ora in ora si mergea pana in capitala. Drumurile nu sunt deloc prietenoase pentru pietoni (nu exista trotuar in zona), benzi cu un singur sens, versanti in stanga, marea in dreapta.
    Am inchiriat o masina - 120 euro 3 zile plus benzina in functie de cat consumi. Am avut 2 harti, una oferita de agentia romaneasca si alta de cei care ne-au adus masina si bineinteles GPS-ul (Navigon). Ca o comparatie "turul insulei" costa 38 de euro de persoana si consta mai mult din cateva locatii din Corfu (biserici si manastiri) si o statiune unde puteai sa mergi cu un vapor-submarin cu partea de jos de sticla. Biletele, plimbarea cu vaporul si masa se plateau in plus.


    Ne-am lovit apoi de mici probleme :
    Intr-un final cu 3 harti, intrebat la hotel si folosit internetul la o cafenea am pus la cale un plan de vizitare a insulei. Lucrul bun este ca este o insula mica, am facut 250 km in 3 zile, am fost in toata partea de nord si in cateva puncte din centru.


    Stelutele rosii reprezinta locurile pe care le-am vazut si despre care o sa va povestesc in continuare.
   Am avut 3 trasee. In prima zi am fost in Corfu unde am parcat in port si am mers pe jos sa vizitam orasul si sa ne uitam prin magazine. Concluzia : foarte scump, nu te poti atinge de nimic, am platit 7 euro pe 2 beri de 33 ml, greek coffee este 3 euro si este cafea la ibric intr-un shot numit ceasca, hainele sunt mult mai scumpe decat Mango, magazinele de suveniruri sunt kitchoase si poti gasi un produs cu 25, 19 si 15 euro. Cum orasul e micut mai bine cauti pretul cel mai bun decat sa te pacalesti, diferentele sunt mari. Intre 3 si 6 dupa masa aproximativ majoritatea magazinelor iau pauza.
    In a 2a zi am mers in partea opusa - Kouloura, Kassiopi, Sidari, Krini, Paleokatritsa. Iar a treia zi am fost pe langa Corfu - Kanoni, Pontikonisi, Achillion si apoi Pelekas. Toate astea se pot vizita si in 2 zile, insa pentru ca aveam masina 3 zile le-am impartit asa sa nu ne obosim. Partea de sud nu ni s-a parut la fel de interesanta, in mare parte plina de plaje si ar fi costat prea mult benzina sa mergem si acolo.

1. Nissaki e frumos, pitoresc, plin de maslini, stanci si vegetatie. Nu-i musai sa vizitati insa daca vreti liniste aici e zona unde gasiti asta iar hotelurile si pensiunile merita.


  



2. In drumul spre Sidari am oprit sa admiram privelistea de la Kalami si portul mic din Kouloura. Exista locuri pe marginea drumului unde poti opri sa faci poze panoramei.



3. Apoi am oprit in Kassiopi unde puteti vizita ramasitele unui castel bizantin. Din pacate noi nu l-am vizitat in interior. Satul este dragut si portul la fel de interesant cu taverne pe malul apei.



4. Roda mi s-a parut mare, nu am oprit, insa din ce am inteles de la localnici pe plajele de aici ai sansa sa vezi testoase Terrapin depunand oua.

5. Sidari - ghida de la agentie ne-a spus ca Sidari este una din cele mai frumoase statiuni din Corfu si am vrut neaparat sa vedem cum arata. E spectaculoasa, relieful a fost ceva ce nu mai vazusem pana atunci. Aici gasiti Canal D'Amour; legenda spune ca cuplurile de indragostiti care trec inot canalul raman impreuna pentru totdeauna.





6. Din Sidari am mers la o veche fortareata pe cel mai inalt varf de munte de pe coasta de nord vest a insulei. Angelokastro se numeste si a fost o reduta importanta in respingerea atacurilor ototmane in incercarea de a cuceri Corfu. Am urcat pana in varf de unde ai panorama asupra celei mai frumoase locatii, Palokastritsa.






7. Inchei postarea cu Paleokastritsa; coloritul apei este nemaipomenit, am ramas muta de admiratie. Este o statiune populara, cu apa limpede si grote in care se fac excursii, vestitele Grote Albastre.





     In postarea viitoare o sa va povestesc despre Corfu, imprejurimile si Tronul lui Kaiser din Pelekas.
     (pentru partea a IIa click aici )
 
     Va multumesc pentru rabdare, sper ca v-a placut genul asta de continut, va urez o seara buna si un weekend cum va doriti.



Etichete: , , , , , ,