Despre slabit - NO DIET LIFE

      Oricat de bine e sa ai acces la informatii in era noastra exista si unele dezavantaje cum ar fi zecile de pagini cu sfaturi "bine intentionate" fara substanta sau pic de documentare in prealabil. De cate ori nu ati citit un titlu de genul " 10 sfaturi pentru a slabi" si ati descoperit ca se recomanda pastile de slabit, ceaiuri diuretice si alte bazaconii pe termen scurt cu potentialul de a-ti distruge sanatatea. E greu sa gasesti o solutie intr-o mare de rezultate pe google care mai de care si iti este greu sa crezi adevarul cand el se ascunde printre diete rapide si produse "revolutionare".

      Sa va spun pe scurt experienta mea cu dietele, cu slabitul si lupta cu greutatea.
     Nu am fost niciodata slaba insa aratam ok, avem 64-65 kg -1.70 . 4 kile in plus fata de asa zisa greutate ideala. Nu ma abtineam de la nimic insa nu faceam nici abuz de alimente. Sport nu faceam insa eram o persoana activa, stateam relativ aproape de centru deci de cele mai multe ori mergeam pe jos pana unde aveam nevoie. In primii ani de facultate am dat peste niste persoane care mi-au dat de inteles ca ar trebui sa slabesc ceva iar eu naiva am crezut asta. Am inceput sa mananc mai putin, am renuntat la dulciuri, la sucuri, la absolut orice ti se spune de obicei sa renunti si mi-am facut abonament la sala. Am slabit, am ajuns la 57 de kg. Apoi, dupa ce l-am intalnit pe Horia am facut cea mai mare schimbare din viata mea, m-am mutat in casa noua, nu am mai fost la sala (in zona nu erau optiuni prea bune) si m-am angajat. Asta a insemnat mai putina grija la mancare, sport deloc si timp lipsa. M-am ingrasat la aproape 67 de kg. Speriata ca nu mai intru in rochia de mireasa am incercat diete rapide, disociat, dukan, supa de varza etc. Normal ca organismul a reactionat si am slabit. Dupa nunta, intoarsa la obiceiurile mele, m-am ingrasat la loc. Am mai incercat sa ma duc la sala insa, pentru ca rezultatele nu se mai aratau ca inainte si pentru ca sala era la cuca macaii am renuntat si la asta.
     Acum inteleg ce am gresit si cum trebuie sa procedez si vreau sa incep de la zero, vreau rezultate pe termen lung si mentinere. 
     Cum voi face asta? Simplu, prin mancare sanatoasa, asociere corecte a alimentelor si sport.
     Pentru a te obisnui cu noul stil de viata e de preferat sa nu incepi brusc ci sa lasi timp organismului sa se obisnuiasca cu schimbarile pe care i le impuneti. Exemplu concret: in urmatoarele doua saptamani voi renunta la sucuri de orice fel pe care le voi inlocui cu apa, sau cel mult limonada cu miere - nu pentru ca mierea are mai putine calorii ci pentru ca e mai sanatoasa. Apoi urmeaza dulciurile, pe urma painea si orice altceva care imi afecteaza greutatea.
     Tineti cont ca nu pentru toata lumea este o reteta fixa, trebuie sa va adaptati la organismul vostru.
     Un alt lucru pe care il poti face e reducerea portiei din farfurie. De cele mai multe ori mancam mai mult decat e nevoie, ne putem satura cu mai putin insa creierul este programat sa termine tot. Tot pentru asta se recomanda mestecatul incet pentru a te asigura ca informatia ajunge la creier care este ca un computer vechi cu lag, are nevoie de pauze intre clickuri pana se uploadeaza ceva. Daca nu va puteti abtine sa va umpleti farfuria exista optiunea de a va cumpara una mai mica. Nu trebuie sa va schimbati tot setul, 2 sunt de ajuns.
     Exista studii cum ca coloritul mancarii ajuta la slabit.
   Asocierea alimentelor la o masa este un lucru foarte important. Fiecare aliment are nevoie de enzime diferite din stomac pentru a putea fi digerate. O asociere populara si foarte daunatoare este carnea cu cartofi. Ca regula generala, legumele merg cu orice si sunt singurele de care puteti face oarecum abuz. Un articol util in acest sens gasiti pe site-ul lui Cristian Margarit. 
    Cea mai populara metoda de slabit este numararea caloriilor. E un principiu ok teoretic, sa consumi mai mult decat mananci. problema este insa ca nimeni nu tine cont de calorii permanent si in momentul in care renunti la practica asta vei acumula la loc kilogramele. Logic ca este bine sa tii cont de calorii pentru a nu depasi limita bunului simt. Cu toate astea ceva cu putine calorii nu inseamna neaparat ca este si bun, cum ar fi cola zero de exemplu. Nu contine zahar insa contine indulcitori artificiali, de o mie de ori mai daunatori.
      Discutia despre alimentatie este foarte lunga iar ideea de stil sanatos de viata este promovat de catre o gramada de site-uri si formuri. Pe langa site-ul lui Cristian Margarit mai puteti vizita Antrenorul meu personal, Ce se intampla Doctore, puteti viziona emisiunile lui Carmen Bruma (pe care le gasiti si pe site-ul realitatea) sau citi cartile Mihaelei Bilic.
      Cealalta componenta cheie este sportul. Aici lucrurile sunt relativ simple, te misti, arzi grasimea, faci muschi, arzi grasimea. Am gasit pe unul din site-urile de mai sus un articol despre care este forma cea mai eficienta de sport. Culmea e ca nu fitness-ul/alergatul sau aerobicul se afla in frunte, chiar dimpotriva. O solutie buna sunt exercitiile de tip HIIT - High-intensity interval training, pentru care nu este necesar sa te duci la sala se pot efectua si acasa. E plin youtube-ul de video-uri cu astfel de exercitii.



      Deci solutia e simpla, fara diete, fara suplimente, fara pastile si alte prostioare de genul : mancati sanatos, in cantitati reduse si faceti sport. 30 de minute pe zi isi permite oricine. Si in final e ok daca nu suntem perfecte, fiti versiunea voastra cea mai buna nu ce vor altii de la voi. Cate din voi ati gasit echilibrul de care aveti nevoie pentru a va pastra in forma?

Etichete: